Marble keksići sa narandžom i čokoladom

Marble keksići sa narandžom i čokoladom

Iako sam odlučila da ne menjam naziv original recepta, ja bih ove “keksiće” možda pre nazvala kolačićima. Zašto? Pa zato što mi je prva asocijacija na reč keks nešto suvo i krckavo, a ovi keksići su sušta suprotnost – samo spolja imaju hrskavi sloj ali iznutra su nešto između mekanog i prhkog, tako da se prosto tope u ustima. Prema tome, i nemaju baš odlike onoga što ja zovem keks, ali su neverovatno dobri i fini! 🙂 A o ukusu da ne pričam… Ko još sumnja u spoj narandže i čokolade? 😉

Marble keksići sa narandžom i čokoladom

Pošto ovo nisu klasični suvi keksi, ovde nema ni mešenja testa ni oklagije. Testo je mnogo mekše tako da se samo sjedine svi sastojci mikserom a potom se kašikom vade hrpice testa i ređaju na pek papir. Zvuči brzo i jednostavno, zar ne? Stvarno i jeste. 😉

Marble (mermerni) efekat dobija se tako što u gotovo testo sipate otopljenu čokoladu i samo prošarate nožem.  Ali ne preterujte sa šaranjem da vam se čokolada ne bi skroz pomešala sa smesom jer onda nećete imati marble već čoko keksiće. 🙂

Keksići su zaista divni, meki i sočni, zamirisani narandžinom koricom i sokom i prošarani otopljenom čokoladom. Ne zahtevaju puno vremena a ni posla, tako da, probajte ih obavezno! 😉 Ako ih budete čuvali zatvorene u limenoj kutiji, naredni dan biće još mekši.

Marble keksići sa narandžom i čokoladom

Sastojci

  • 115 g margarina sobne temperature
  • 100 g šećera
  • 1 jaje
  • 100 g kisele pavlake
  • prstohvat soli
  • 2 kašike isceđenog soka od narandže
  • 2 kašičice rendane korice od narandže
  • 1 kašičica arome vanile
  • 300 g oštrog brašna
  • 1/2 kašičice soda bikarbone
  • 50 g čokolade za kuvanje + 10 g margarina

 

Priprema

Omekšali margarin i šećer izmutite penasto mikserom, oko 5 minuta. Dodajte jaje pa mutite dalje dok se lepo ne zapeni i sav šećer ne otopi. Dodajte i kiselu pavlaku pa još jednom promešajte. Sada dodajte prstohvat soli, sok i koricu narandže, i aromu vanile pa sve dobro sjedinite mikserom. Potom dodajte i brašno pomešano sa soda bikarbonom i dobro izmešajte mikserom.

U maloj šerpici otopite čokoladu uz dodatak margarina (da se lakše otopi jer bi sama čokolada bila pregusta). Nek se prohladi par minuta, pa sada kašikom dodajte otopljenu čokoladu u smesu za keksiće. Nemojte sve na jedno mesto nego nabacajte kašikom svugde pomalo. Uzmite nož, pa prošarajte tako da vam smesa postane šarena, tj. žuto-braon.

Pripremite veliki pleh od rerne i stavite pek papir. Kašikom vadite gomilice smese i spuštajte na pek papir. Ja sam uz pomoć dve kašike, tj. jednom sam vadila smesu a drugom kašikom je skidala s prve. Možete i kašikom za sladoled ako imate. Ne brinite ako vam ove gomilice testa budu izgledale čupavo i nejednako, oblikovaće se prilikom pečenja. I najbitnija stvar: obavezno ostavite dovoljno mesta između svakog keksića jer će se raširiti prilikom pečenja. Od ove smese dobićete 15-20 keksića, u zavisnosti od veličine na koju ih pravite.

Pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni, oko 18 minuta. Bitno je da ih ne isušite previše da bi ostali meki iznutra.

Nek se malo prohlade, a potom navalite! 😉

Recept sam videla ovde, ali sam ga ja malo izmenila, već po običaju. 🙂

Ako vam se dopao post, podelite ga, a novosti na blogu možete pratiti putem: e-maila, fb stranice, i instagrama.

 

 

9 thoughts on “Marble keksići sa narandžom i čokoladom

  1. u mom svetu niko nikada nije sumnjao u spoj pomoranžde i čokolade, zapravo – morala bih se dobro razmisliti da li sumnjam u spoj ičega sa čokoladom… keksići su baš izazovni, prete da raskinu moje zaruke sa kuglofima…

  2. Dvije omiljene kombinacije u jednoj: mramorno i čokolada+naranča! Ovo se svakako isprobava, hvala na receptu!

  3. Naranču i čokoladu u kombinaciji obožavam, a i keksiće, tako da me ovaj recept odmah osvojio…

  4. Ne mogu reči NE keksićima.. totalni sam ovisnik. Naračna i čoksa su zbilja neodoljiv spoj. Predivno su ti ispali ovi keksići Natalija. Predivne fotkice. Ne mogu prestati piljiti hehe 😀

  5. Čim sam vidjela kombinaciju narandža, čokolada, hrskavi, mekani… Morala sam isprobati i definitivno sve preporuke. 🙂 Sve pohvale za autoricu bloga Nataliju što nam izdvaja samo najbolje: 🙂

Leave a Reply

